Prietenii se despart ?


Ma refer la prieteniile platonice, nu la relatii bazate pe dragoste intre persoane de sex diferit. Ce faci atunci cand nu mai merg bine lucrurile intre tine si prietenul tau de o viata? Exista terapie de prietenie? Va duceti, ca in filme, la psiholog si spuneti unul despre celalalt “s-a schimbat mult in ultimul timp, e vina lui…” ?

Nu poti renunta asa de usor la o prietenie de aproape doua decenii,nu? Ar trebui sa lupti pentru ea… Fiecare relatie, de orice fel ar fi ea, e greu de intretinut..Fiecare trece printr-o perioada mai rea, iar tu incerci..incerci sa te prefaci ca nu iti dai seama cat timp a trecut de cand ati purtat o conversatie adevarata, de cand ati cazut de acord ultima data, de cand nu a trebuit sa va muscati limba pentru a nu va jigni…

Te prefaci de dragul tuturor momentelor frumoase si in speranta ca zilele negre sunt numarate. Te straduiesti sa te prefaci pana in clipa in care prietenul tau de altadata coboara pana in mijlocul sufletului tau, in cea mai dureroasa prapastie si rastoarna inauntrul ei toate lucrurile de care ai fugit vreodata, de care te-ai ascuns, pe care le stiai dar nu le-ai rostit niciodata de groaza durerii pe care ar putea sa ti-o provoace…

Ce ramane de facut atunci? Exista divort pentru prieteni? Exista vreun ritual anume menit sa rupa legatura dintre voi? Ii inapoiezi puloverul imprumutat saptamana trecuta si ii ceri CD-urile si cartea pe care inca nu a terminat-o? Trebuie sa adunati intr-o cutie bleumarin toate lucrurile care amintesc de prietenia voastra si sa le ardeti in prima noapte cu luna plina, avand grija sa nu inhalati fumul pentru a nu pastra in plamani o farama din ce a fost?

sad girl

This entry was posted in Oameni dragi, Regrete and tagged , , , . Bookmark the permalink.

9 Responses to Prietenii se despart ?

  1. 😦 Prieteniile de o viata raman prietenii orice s-ar intampla. Timpul trece si ranile se duc. Nu poti “divorta” de cel care iti stie toate secretele, de cel care a fost mereu acolo aunci cand nu ai putut sa zambesti. Nu e corect sa faci asta. Oricat de tare te-ar fi ranit, un prieten bun e ca un frate. Ramane pentru totdeauna acolo, fie ca decizi sa-l ierti sau nu.

  2. boo says:

    asa cred si eu. cand iti iei angajamentul ca vei fi acolo “orice ar fi” trebuie sa-l respecti, evident daca esti un om integru. pacat ca nu prea mai sunt astfel de oameni. iar eu am primit lectia cea mai grea, inselandu-ma despre persoana de langa mine. asadar daca unul se incapataneaza exista si divort 😐

  3. Licuriciu says:

    Eu si prietena mea cea mai buna (a nu se citi “iubita mea”) ne am certat la un moment dat pe o prostie si nu ne am mai vorbit 2 luni. Daca ne intalneam intamplator, ne salutam rece si apoi ne evitam. Eu am facut primul pas, am trecut pe la ea pe la bloc si i am lasat o ciocolatica in fata usii, apoi i am trimis mesaj si am rugat o sa coboare un pic. S a suparat ca de ce plecasem. Pasul urmator l a facut ea la o petrecere, cand la plecare m a imbratisat. Dupa 2 luni de chin am mers in parc si am stat pe o banca pana ne am disecat toate problemele. Nu e nevoie de un psihiatru, doar de sinceritate si comunicare 🙂

  4. Licuriciu says:

    Pardon, psiholog 😀

  5. Cortizo says:

    Cât de frumos scrii… De un prieten adevărat nu divorţezi niciodată, chiar dacă te mai cerţi cu el. Din moment ce sunteţi prieteni atât de buni probabil că v-aţi cunoscut şi într-o viaţă anterioară, legătura dintre doi prieteni adevâraţi e mult mai puternică decât ne putem închipui.

  6. DianaEmma says:

    Nu exista un divort, un ritual… de cele mai multe ori se termina brusc de la o greseala puternica sau treptat, in timp, cu indepartarea incet-incet a celor doi prieteni.

    Cred ca o prietenie de doua decenii nu se va pierde. Sau nu inteleg cum… in doua decenii terci peste numeroase schimbari si in personalitate si in viata… treci mai mult ca sigur prin valtorile adolescentine si tumultorile tineretii… la maturitate ar trebui sa fie mai usor sa iti pastrezi prietenii de-o viata. 😦

  7. Da, se despart, se cheama ca se indeparteaza/racesc.

  8. nonsens says:

    Din pacate…da, prietenii se despart.
    Intervin anii, schimbarile, maturizarile diferite, alte persoane, egoismul, intoleranta si multe, multe altele.
    E adevarat ca mai putem apela la varianta peticelor, dar partea proasta este ca ambele persoane implicate sunt de obicei prea constiente de existenta acestora. Acum depinde de fiecare cat poate trece cu vederea si de cuvantul magic: COMPROMISUL.

  9. Alexandra says:

    Eu am incheiat o prietenie de 7 ani. Pentru ca am vrut. Pentru ca nu mai aveam nimic in comun. Pentru ca nu tin la ea indeajuns de mult incat sa ii accept “nasul prea mare” si “urechile clapauge” in conditiile in care atat “nasul” cat si “urechile” ei interferau cu viata mea zi de zi si nu puteam sa ignor.

    Da, prietenii se despart, iar asta nu invalideaza nimic din experientele deja traite impreuna. Au fost reale, prietenia a fost reala, insa acum fiecare a luat-o pe un drum diferit si incompatibil cu al celeilalte. Poate ca m-am schimbat eu, poate ca s-a schimbat ea, nici nu are importanta.

Leave a Reply

