Prietenie


batran cu ochelari Eu m-am născut dintr-o cutie. De mamă şi de tată am auzit târziu şi n-am ştiut ce înseamnă.

Nu cunosc timpul, deci nu ştiu să măsor în clipe şi în veşnicii câtă vreme am stat în întuneric, amorţit de nemişcare şi acoperit cu o pătură subţire.

Naşterea mi-o amintesc dureroasă. Eram copleşit de lumină, eram speriat şi-mi doream să fi putut să mă ghemuiesc şi să plâng.

Două mâini mari şi osoase se îndreptau spre mine. Credeam că mă vor rupe în bucăţi, că mă vor ucide. Aş fi ţipat dacă aş fi avut gură.

Am rămas nemişcat, aşteptând îngrozit moartea care venea încă dinainte să termin să mă nasc. M-am simţit apoi purtat prin aer cu blândeţe….dulce moment de fericire şi de teamă !

Celui care mi-a dat viaţă i-am văzut întâi bătrâneţea degetelor, apoi căldura ochilor cafenii. Nu-i ştiam numele, nici nu înţelegeam cine e. M-a apropiat tremurând de chipu-i prietenos şi a privit prin mine. El mi-a dat ochii în timp ce eu i-am dat vederea.

Ziua aceea a fost cea mai frumoasă din existenţa mea, pentru că a fost singura dată când n-am ştiut ce o să se întâmple mai târziu.

Singurul meu prieten, cel care mi-a dat viaţă, m-a ucis.

M-a înapoiat în cutia mea şi mi-a închis capacul cu un zgomot surd. Am blestemat scurta-mi fericire, pentru că mi-a făcut întunericul şi mai negru decât îl cunoşteam. Tânjeam după culori, după lumină, după ochii prin care am privit şi după mâinile ce m-au legănat cu grijă.

Pe când am îmbrăţişat resemnarea, mâinile pe care le cunoşteam aşa de bine m-au readus la viaţă. Creatorul meu m-a învăţat o mulţime de lucruri de atunci. Eu privesc în acelaşi timp în ochii lui şi în jurul lui. Uneori mi-aş dori să-i pot spune că îl iubesc.

Fiecare zi e la fel. În fiecare zi mă naşte şi mă ucide, iar eu de fiecare dată îl urăsc şi îl iert din nou.

Aceasta a fost leapşa de la Cătălin, care a făcut “apelul” la imaginaţie şi m-a provocat să scriu despre ochelari.

This entry was posted in Ficțiune and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Prietenie

  1. Catalin says:

    You got my vote. 😀
    Multumesc ca ai onorat leapsa. 🙂

  2. Vania says:

    Procedeul, repetat zilnic, cred că devine angoasant…

  3. florin says:

    am adaugat si eu linkul tau. 🙂
    O zi buna!

  4. olimpiu says:

    te-as lauda pentru opera de arta pe care ai creat-o. Da ma tem ca nu de cuvinte ai tu nevoie ci de liniste ca sa te ocupi in continuare de ce stii tu mai bine.
    Asa ca scrie, scrie , scrie, scrie scrie, scrie ………………………….

Leave a Reply

