Decembrie ?


Decembrie…şi totuşi, parcă şi-a mai pierdut magia.

Mi-e dor să nu o înţeleg, să mă bucur de zăpadă ca de o minune, să cred în Moş Crăciun, să-mi trezesc în suflet amosfera de siguranţă, încredere în neştiinţă şi iubire simplă, fără pasaje secrete şi semnificaţii ascunse.

Astăzi ştiu că e prea cald să ningă, aşa că nu-mi mai fac speranţe ca pe vremuri. Nu mi-am pregătit papucii, pentru că mi-am amânat moşul pe mâine seară. Se poate. Când creşti mare poţi să faci orice. Mai puţin să ningă.

Mi-e dor de surprize ! Nimeni nu-şi dă seama cât de urâtă e întrebarea “ce vrei să primeşti?”. Păi dacă îţi spun, nu-mi faci nici un cadou. Îmi cumpăr ceva pe banii tăi. Unde-i farmecul anticipării, când rupi ambalajul, nerăbdător să vezi ce-i înăuntru? Şi de fapt, ce-i înăuntru nici nu prea contează, ci bucuria de a dărui şi de a primi, de a-ţi stoarce creierii încercând să-ţi aminteşti la ce s-a uitat persoana dragă cu coada ochiului, fără să-ţi spună nimic.

Aşa că da, mai multe bucurii copilăreşti a trezit în mine poşeta roşie, gigantică, pe care nu am purtat-o şi nu o să o port în viaţa mea, decât orice am arătat cu degetul şi am spus “asta”. Pentru că “asta” pot să îmi cumpăr singură, în orice zi, pentru că îmi trebuie, sau îmi place, sau mi-a făcut cu ochiul pe moment, ca mai târziu să mi se pară hidos.

Pe când poşeta roşie e o amintire. Ea spune “te cunoşteam foarte puţin atunci, şi am presupus, după şosetele excesiv de colorate că ţi-ar place”. “Asta” nu spune nimic.

Nu vreau tăcere în decembrie. E luna mea preferată, de ce-i iei glasul? Las-o să colinde în fiecare zi, să pună aceeaşi întrebare în zeci de magazine şi să-şi stăpânească impulsul de a îmbrăţişa persoana care a spus “da”. Las-o să râdă de poşeta roşie, de expresia mea pleoştită când mă străduiesc să zic “uau” şi de persoana care încă nu mă cunoşte destul de bine ca sa-şi dea seama de conotaţia negativă.

Lasă-mă să fac paşi mici, chiar dacă mă plimb prin lumea oamenilor mari.

This entry was posted in amintiri, Everyday, Regrete and tagged , , , . Bookmark the permalink.

11 Responses to Decembrie ?

  1. eu's M says:

    din pacate ai dreptate…. Nu se mai simte vibratia Craciunului, nici porci nu mai ai acelasi miros si cozonacii au miros de carton. In seara asta ma pun sa-l pandesc pe mos Nicolae

  2. Rauol says:

    Am fost asta seara in Cismigiu la inaugurare si mi-a palcut enorm … miros de brad, lumini colorate … colinde artificii … ignorand inghesuiala si mitocanismele a fost mirific … au venit sarbatorile

  3. Laura says:

    Damn! Am ratat inaugurarea… dar nu conteaza. Se simte in aer ca totul e putin mai special. Va doresc “ghetute” cat mai pline.

  4. son of the Earth says:

    miros de portocale, ciocolata, aer rece cu miros de brad si multe lumini…smile is december

  5. thorski says:

    Si mie imi e dor de atmosfera de sarbatori, asa cum era cand eram mai mic. Cred ca ceea ce ne lipseste cel mai mult acum, e senzatia aceea de caldura pe care nu o mai putem gasi acum.

  6. CARMEN says:

    Magia exista în noi! Cine crede în Mos Nicolae, nu va fi dezamagit! si cine face surprize…va avea parte de surprize! 🙂 Sarbatori fericite! Hai zâmbeste, Craciunul e aproape! :-))

  7. Vania says:

    Îmi prevăd un decembrie tern, sper să nu fie pretutindeni astfel…

  8. anul asta imprumutam atmosfera de pe vremea cand eram niste copile naive si o sa luam lucrurile asa cum sunt. O sa facem oameni de zapada (sau pamant- ba nu, ca la munte intotdeauna am avut zapada ), o sa mergem cu sania trasa de masina cu 60km/h si o sa tipam nu de ce ca ne e frica, ci de entuzasm! Anu’ asta o sa avem magia de Craciun chiar daca o sa trebuiasca sa o desenam!!!!
    😀

Leave a Reply

