Primul meu duşman


Ca orice copil, am ştiut din clipa în care am văzut primul ac ataşat de o siringă că mi-e frică de el. Fără motive, fără explicaţii, urmam pur şi simplu o regulă nescrisă a copilăriei.

Aşa că de câte ori mă îmbolnăveam, durerea mea cea mai mare nu era că trebuie să stau în pat, că fac temperatură, că tuşesc sau chiar că mă simt rău, ci faptul că trebuia să fac injecţii. Cred că aşa am descoperit ura.

Le dispreţuiam ca pe nimic altceva, în afară de asistenta care mi le făcea. N-aş fi îndrăznit să protestez. Ştiam încă de atunci că nu există sport mai extrem decât să mă opun forţei cu care mama a trântit hotărâtă piciorul în prag. Aşa am descoperit şiretenia.

De câte ori se afla câte un ac nemilos în preajma fundului meu nevinovat şi gol, mă lovea, vezi doamne, setea. Aşa că insistam cu atâta patimă să mi se dea un pahar cu apă, încât ai fi crezut că tocmai m-am întors din deşert. Aş fi făcut orice ca să amân momentul ce-mi strica întreaga zi.

Mama, vrând probabil să-mi îndulcească durerea, îmi cumpăra după fiecare injecţie câte un ou kinder.

Anii au trecut şi deşi nu mă mai prefăceam însetată, frica mi-a rămas la fel de mare.

Chiar şi la 18 ani, când am făcut o infecţie urâtă în gât, de groaza înţepăturilor, am stat acasă şi am aşteptat să îmi treacă de la sine. Mi-am dat seama că planul meu a fost cea mai mare porcărie în dimineaţa în care m-am trezit şi nu mai puteam să îmi mişc limba. Au urmat trei săptămâni de Penicilină şi Moldamin. Tot timpul cât a durat prima injecţie mi l-am petrecut urându-i în gând, din tot sufletul meu, asistentei, să se umple de mătreaţă.

Astăzi am 20 de ani şi 29 de zile. Când am venit acasă, m-au aşteptat cu două lucruri: vaccinul antigripal şi un ou kinder.

This entry was posted in amintiri, Familie, Râzi cu mine and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

19 Responses to Primul meu duşman

  1. acum cred ca nu îţi mai e frică. ce te-a determinat să-ţi faci vaccinul antigripal ?

  2. Flaviu says:

    Uai, asa eram eu cu pastilele, nu le puteam inghiti nicicum, preferam oricand injectiile. Am inceput anul asta, inca din prima zi cu o usoara raceala, la farmacie ma intreaba farmacista daca doresc sirop sau pastile… Am ales pastilele cu o oarecare ezitare, gandul fiindu-mi tot la momentele in care le uram enorm.
    Draga Adia, mi-ai adus aminte cu drag de ouale Kinder, in copilarie eram innebunit dupa ele :).

    P.S. Moldamin cica sunt foarte dureroase, dar cum eu de mic aveam fundul un “poligon de tragere” :)) , cand am luat nu am simtit absolut nimic :).

  3. Mladin Adrian says:

    si mie imi era extrem de frica si fugeam ma ascundeam…. pana…. la un moment dat cand ceream cate un kinder surpize (ca tot mi-ai amintit) si cand mergeam da stomatolog la fel… si acuma merg fara nici o greata…. ca trebuie sa imi cumpar din banii mei, daca vreau ceva :))

  4. ssteliana says:

    :)) oww .. nice story ,weirdo! miss you :*

  5. Laura says:

    Da, am aceeasi frica. Doar ca eu chiar am fentat pe cat am putut injectiile. Cred ca am facut maxim 15 in cei 23 de ani. Majoritatea vaccinuri… Si de cand am plecat de acasa si nu ma mai “obliga” nimeni sa le fac, nici ca le fac. Sunt chiar mandra de sistemul meu imuniatar. Ultima data cand am facut un vaccin antigripal, acum 4 ani, am bolit 3 saptamani de gripa si viroza. Asa ca… nu, multumesc.

  6. Lili says:

    Impartasim aceeasi disperare. Bunica, ca ea m-a crescut, a fost un pic paranoia. La primul muc, tzushti penicilina. La prima tuse, tzushti acu in fund. Azi nu mi-e frica, dar le evit.
    Iar de vaccin nici nu poate fi vorba.

  7. …si eu sufar de aceeasi fobie, acele, stiu ce simti 😀

  8. Zamfir POP says:

    Nici de la viespi nu-mi plac înţepăturile. Cred că am luat injecţii … şi pentru anul 2036!

  9. Ruxandra says:

    Si mie mi-a fost foarte frica de ace. Fugeam de asistente ca dracul de tamaie.

    Pe la 18 ani am scapat de teama asta.

  10. zizzou says:

    Urasc acele dar ador dentistii 😀 Auzi si nu uita sa ne anunti daca are reactii adverse vaccinul, daca incepi sa zbori ca in reclama de la Red Bull inseamna ca au gresit, era cel de aviara =))

  11. Ma bag si eu la injectii daca primesc un ou kinder pentru fiecare intepatura… 😀

  12. Totul e in regula dupa ce ai facut vaccinul antigripal? 😀

  13. Emma says:

    Si eu am aceeasi frica, de cand eram mica. Mie nu-mi dadeau oua kinder:))
    Imi amintesc cand am scapat de vaccinul de pe clasa I si ma ingrijoram pentru ala din a VIIIa.
    Imi place mult cum scrii.:) Mi-as dori sa scriu si eu asa candva. Sunt abia la inceput. 😀

    Emma.

  14. son of the Earth says:

    ai leapșa de la mine 😀
    verifică

  15. costin says:

    stai linistita. daca pana si un macho-commando-strong man ca mine are frica de ace, atunci e in regula :-j:-j:-j:-j! i crack myself up… anyways,sper sa fie ok si sa aiba efectul scontat. plus ca ai mancat ou kinder =P~…

    P.S. inteleg perfect penicilenele si moldaminele…i feel for you,young one! pot sa trec prin razboaie si sa fiu desensibilizat in cel mai rau hal, dar acele vor reprezenta un permanent nemesis pentru acest individ! fie ca viitorul si marele zeus sa ne fereasca de contactul cu ele! precum si cu razboaiele…in fine,incep sa aberez…you get the point.

  16. mercu says:

    Doneaza sange! :))
    Pe bune… doneaza sange, dureaza 10 minute si poate iti invingi si frica de ace si, de ce nu, de banii primiti iti poti cumpara cateva oua kinder. 😀

  17. Cristi says:

    fug de ace si pana acum am norocul sa nu fiu intepat, poate doar vacciunurile de la scoala nu am putut sa le ocolesc …… multi inainte !

  18. adriana says:

    Groaznic de dureros este moldaminul.

Leave a Reply

