Eroi din cărţi


Am primit de ceva vreme o leapşă de la Zizzou, care mă pune să vă spun 10 personaje preferate din cărtile copilăriei. (Totuşi, eu am trecut puţin mai departe de copilărie cu clasificarea).

1. Moş Gheorghe din “La Medeleni”, pentru că mi se părea ca nu există om mai bun în lume decât el şi  după ce a murit n-am mai putut să citesc vreo două zile.

2. Remi din “Singur pe lume”, pentru  că m-a făcut să plâng cel puţin de 5 ori pe capitol şi îmi era milă de el că era aşa de nefericit şi nedorit.

3. Mărica din “Tata”, pentru că era rea de gură, dar bună la suflet (aşa ca mine). Pentru că prin ochii ei lumea părea deosebită şi pentru că “n-o să crească niciodată”.

4. Tata din “Tata”, pentru că era blând, bun, demn şi drept, pentru că avea luminiţe de râs în ochi şi pentru că “te învăţa lucruri fără îţi dai seama”.

5. Diana Slavu din “Pânza de paianjen” pentru că îşi ascundea întotdeauna tristeţea după un zâmbet, pentru că era frumoasă şi deşteaptă şi pentru că nu a renunţat în nici un moment la valorile morale pentru a scăpa de sărăcie.

6. Mirona din “Mirona”, pentru că a avut curaj să renunţe la tot ce o definea când şi-a dat seama că poate fi mai bună şi pentru că putea să privească aceeaşi clipă vreme de o veşnicie.

7. Jo din “Little Women” pentru că era neînfricată, pentru că îşi dorea să lupte în război, pentru că şi-a urmat visul de a deveni scriitoare, într-o lume în care femeile îşi făceau veacul în bucătărie.

8. Pip din “Marile Speranţe”, pentru că îmi era milă de el, pentru că toţi cei care îl doreau în viaţa lor îl doreau doar pentru propriile interese.

9. Scarlett din “Pe aripile vântului”, pentru că era puternică şi demnă şi  încălca majoritatea regulilor atribuite femeilor în vremea aceea.

10. Jane Eyre, pentru că totala lipsă de afecţiune a oamenilor din viaţa ei a învăţat-0 să fie independentă în loc să o distrugă.

O dau mai departe lui Lorelay, pentru că ştiu ca ar avea ce să scrie şi pentru că momentan şomează. În rest, e liberă pentru oricine.

This entry was posted in Everyday and tagged , , , . Bookmark the permalink.

12 Responses to Eroi din cărţi

  1. Anda says:

    Scuze ca nu are legatura cu articolul asta…

    Azi mi-am amintit de un articol mai vechi de al tau, dar nu mai tineam minte de cand era…. si cum m-am pus pe cautat, m-am apucat sa-ti citesc si articolele.

    Pana la urma ti le-am citit pe toate 😀 Mi se pare cel mai frumos blog pe care l-am citit vreodata… si chiar ai talent. Ma declar fan 😀

  2. Anda says:

    “Barbatii si complimentele” parca se numea. Cautam poza 😀

  3. andrei s says:

    Deci da, le alegi bine!! 🙂

  4. zizzou says:

    Danke schon pentru preluare! Hmmm interesting, interesting… dar am observat un pattern: ti-au placut toti eroii care erau demni de mila. Spirite slabe, in suferinta. Personaje moi de la natura sau inmuiate de condeiul scriitorului :))

    • Adia says:

      cei care erau demni de mila erau copii. iar de aproape toti ceilalti am zis ca imi placea pentru ca erau puternici. 🙂

  5. Corina says:

    Ultima imi place si mie 🙂

  6. ma simt….persecutata :))

  7. Eu as adauga 2 eroi din doua carti biografice sunt cazuri reale. Primul este Douglas Bader din cartea “Bader, invingatorul cerului” de Paul Brickhill, iar al doilea Maresiev Alexei Petrovici din cartea “Povestea unui om adev[rat” de Boris Polevoi.

    Acesti doi indivizi sunt cel de-al doilea si cel de-al treilea piloti de avioane de vanatoare ce au zburat fara picioare,adica cu ele amputate, in timpul Celui De-al Doilea Razboi Mondial primul fiind un roman, Gheorghe Banciulescu din Iasi.

    Uneori, te si miri ce poate face puterea visului si dorinta de fier. Desi si-au pierdut picioarele in urma unui accident stupid (cazul Bader) si a unei doborari in Siberia si mari degeraturi dupa 2 saptamni de umblat prin zapada, acesti doi piloti, desi foarte constienti ca, in vreme de razboi, nimeni nu va dori sa le dea avioane sa piloteze, puterea visului, disciplina si incapatinarea ii transforma in eroi.

  8. Cristina says:

    Remi si Jane Eyre – ador!

  9. julie says:

    ma simt….tradata!!!! Scarlett is mine…all mine…tu nici macar n-ai terminat de citit cartea >:P
    glm….sau nu!

Leave a Reply

