Prietenului prietenei mele


Fiind o adresare directă, teoretic, ar trebui să încep cu “Dragă…”, dar eu, spre deosebire de tine, sunt sinceră și n-am de gând să mă prefac că îmi ești drag.

Probabil te gândești că n-am nici un drept să te judec, pentru că nu te cunosc destul de bine, nu-i așa ? Vezi, aici te înșeli. Tu ești personajul, iar eu sunt cea care citește cartea. Sigur, ne-am întâlnit de puține ori, dar cu siguranță nici tu nu ești destul de prost încât să nu știi că femeile vorbesc. Mult. Mult prea mult. Mai ales între ele.

Așa că da, încă de la prima voastră întâlnire știu tot ce ați vorbit, tonul pe care ați vorbit, tot ce s-a întâmplat, unde s-a întâmplat, la ce s-a gândit ea în timp ce se întâmpla asta și la ce crede ea că te-ai gândit tu. Te cunosc. Îți știu mărimile la haine, având în vedere de câte ori am fost la cumpărături cu ea pentru cadouri, știu ce parfum îți place, ce mașină ți-ai dori, în ce poziție sforăi mai tare, exact unde te gâdili, ce-ți doreai să devii când erai mic, cum îți stă părul dimineața, care e  mâncarea ta preferată și pe care nu o suporți, și mai știu unele lucruri pe care dacă ai știi că le știu nu m-ai mai privi în ochi niciodată.

Așadar, e lesne de înțeles că relația asta nu e compusă din două persoane, ci din trei. Diferența principală dintre mine și tine e faptul că tu faci mizerie și eu rămân în urmă să o adun. Sigur, nu pentru tine, ci pentru prietena mea, din cauza ta.

Faptul că îmi displaci e departe de a fi un secret, așa că n-am de gând să insist pe ideea că ea poate să obțină mult mai mult de la cineva mult mai bun decât tine. Iubirea e oarbă. Eu, însă, nu sunt. Sunt, în schimb, colacul de salvare de care se agață de câte ori o împingi tu în ape prea învolburate. Umerii mei sunt mereu udați cu lacrimi provocate de tine și pe mine își varsă nervii de câte ori tu nu îi răspunzi la telefon. Eu merg la non-stop în bluza de pijamale pe sub geacă, să-i cumpăr înghețată la 3 dimineața ca să  vadă că nu tot ce-i în lume e rău și eu nu dorm câte două nopți consecutive, făcând maraton de filme de groază, pentru că preferă să vadă monștrii și vârcolaci în locul mutrei tale.

Nu-ți cer să nu mai dai cu bâta în baltă niciodată, pentru că ești bărbat, ar fi suspicios dacă te-ai comporta impecabil. Aș aprecia, însă, dacă nu ai mai face-o atât de des.

Mi-ar plăcea să îți mulțumesc anticipat, dar, din nou, fiindcă esti bărbat, anticipez că o să fiu dezamăgită.

This entry was posted in Aici bat cu pumnu-n masă, Oameni dragi, Special pentru... and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

36 Responses to Prietenului prietenei mele

  1. Mona says:

    Te rog spune-ne că asta e doar o discuţie imaginară şi faptele descrise nu se întâmplă cu adevărat.

    • Adia says:

      singurul lucru care nu se intampla e faptul ca el nu citeste asta. intr-un fel i-am zis tot ce am de zis, fara sa-i chiar zic :p

      • Mona says:

        Atunci pot să-ţi spun bravo! Prietenă de-a mea când a făcut aşa ceva, am vizitat-o mai rar. Dar şi s-a despărţit în maxim 4-5 luni de el. Dacă i-a lipsit colacul acela de salvare s-a prins poate mai repede. Dar cine ştie… mă abţin să generalizez.

  2. Adia says:

    pai na…mi-e greu s-o las sa treaca singura prin astea, ca sa se invete minte. nici eu nu as vrea sa fiu singura in asemenea situatii.

    • Mona says:

      Aş vrea să pot spune că am ,,părăsit-o” pentru că am vrut să se înveţe minte. Ar fi însemnat că dau dovadă de ,,autodisciplină”, dar în cazuri gen sub presiune nu-mi prea iasă. 😀
      Treptat să sperăm că se vor rezolva lucrurile şi asta să rămână doar o amintirie urâtă.

  3. Adia says:

    oricum, cred ca articolul asta-i foarte valabil si generalizat si ca toate avem o a treia persoana in cuplu si suntem a 3a persoana in altul.

    • Mona says:

      Până la un punct funcţionează teoria. De la un moment dat eşti prea ocupat/ă cu alte lucruri. În cazul meu, după ce am avut un loc de muncă 😉

  4. Cred ca-i inceputul unei frumoase relatii.

    Lez.

    • Mona says:

      Mai ştii?! Tot ce se poate.

    • Adia says:

      ce vorbesti maaaa? nu poti fi prietena buna cu o tipa fara sa cloceasca mintea masculina scenarii sexuale?

      • Mona says:

        Nu ştiu la ce se referea el.
        Eu mă refeream la relaţia prietenei tale cu tipul ăla. În sensul că e posibil să se schimbe datele problemei şi poate iasă ceva bun.

      • theavenger1969 says:

        Este un subiect putin discutat dar foarte des intalnit.Ca barbat poti avea prieten femeie chiar foarte buna! Una din conditii este sa fii (cum zic nemtii)” Frauen verstehen”.Un termen pe care barbatii(din cauza genelor inca neslefuite) nu-l pot auzi. Pt. ei este jignitor.Le submineaza barbatia si ii coboara in ierarhia de haita, care inca domina psihicul masculin.Multi au evoluat peste dar prefera sa se supuna “normelor”.Unii chiar ascund aceste prietenii sau le dau conotatii sexuale total inexistente doar pt. a fi in lumea barbatilor.”Deci” si barbatii pot dar nu vor sa arate.Deocamdata sunt putini si ar fi bine sa-i gasiti si sa-i protejati(ar putea regresa si disparea ca specie). Atentie totusi la falsuri-sunt precum parfumurile(false)-investesti mult te alegi cu putin!

      • Mona says:

        Ah, ce dreptate ai!
        Cât am căutat eu un prieten bărbat şi peste câte falsuri am dat.
        Iar când l-am găsit şi era totul ok mi l-am făcut iubit şi mi-l păstrez. Mi s-a trezit şi mie egoismul 😉

      • theavenger1969 says:

        CITEZ:..femeile vorbesc. Mult. Mult prea mult. Mai ales între ele….Te cunosc….și mai știu unele lucruri pe care dacă ai știi că le știu nu m-ai mai privi în ochi niciodată.
        Doamne! ce jenant ar fi!
        Oare sunt intro situatie ca asta? Stai sa o intreb! Sau… mai bine nu! (glumesc!) …(oare?)
        Ar fi un prag pe care odata ce il treci ceva se rupe de tot. Nimic nu va mai fi la fel.
        De aceea preferam(majoritatea) sa nu-l trecem.
        Este un cerc vicios. Tinem in noi in relatia cu partenerul, dar varsam tot la prieteni. Ne e frica sa trecem pragul! Oare ce e dincolo? Sa riscam? Daca…Mai bine…………….. Ma duc sa ma “descarc”!!!

      • Mona says:

        Frica e bine să o ai. Să apară atunci când ne vine să spunem o răutate şi ne abţinem realizând că îl rănim pe celălalt fără rost şi trebuie de fapt să ne gândim la soluţii.
        Dar în cazurile în care trebuie definite elementele fundamentale într-o relaţie, frica nu are ce căuta.
        When love hurts, it won’t work… tot un cântec zicea 😉
        Că depinde şi durutul ăsta. Când guma se toceşte mai repede decât creionul… Houston, we have a problem 😛

  5. hm…nu-mi plac generalizarile…

  6. Semafor says:

    Daca ai sti cat de bine inteleg tot ce ai spus in articolul asta… E trist sa constati ca printre cei dragi tie sunt unii care accepta atat de usor o suferinta pe care ar putea foarte bine sa o evite. Noroc insa de oameni ca tine care sunt mereu acolo sa ii ridice si panseze de fiecare data cand dupa o cazatura isi zdrelesc sufletul si psihicul.

  7. Adia says:

    mona, uita-te la ultimul cuvant pe care l-a scris :p

  8. LucicX says:

    Mdap. Intotdeauna exista o a treia persoana. Dar ce se intampla daca cel / cea de la mijloc nu tine cont de ea?

    • Adia says:

      tocmai, nu trebuie sa tina cont. a 3a persoana e acolo doar pentru un membru al cuplului, nu e necesara pt amandoi.

      • Mona says:

        Indirect şi el e afectat de prezenţa ta. Cine ştie ce părere are şi el despre tine… ce scrisoare ţi-ar scrie el…
        Dar după logica a ceea ce ai scris, mă îndoiesc că-i pasă de părerea ta.
        Postarea a fost bună de vărsat nădufu 😛

  9. thoughtsfromsummer says:

    Inca nu am fost o a 3a persoana in masura in care ai fost tu, dar am fost si eu putin, singura diferenta e ca eu eram o a 3a persoana si pt el daca ma intelegi. El mi se plangea cu ce gresea ea si ea cu ce gresea el. Bineinteles nu am spus niciunuia ce a zis celalalt.
    Eram ca un jurnal in care scriau amandoi dar unul nu putea citea ce scria celalt.
    Sau poate ca exagerez putin …who knows…

  10. dandelion says:

    cine sa se simta atacat? zi codat :))

  11. olimpiu says:

    stii nu as vrea sa fac asta da………deja cred ca te-ai obisnuit cu stilul meu. stii…..daca ei doi ar fi sinceri unul cu celalalt si ea ar fi cinstita fata de el si acolo cu el, implicata in relatie, tu nu ai mai avea loc, avand in vedere descrierea frumoasa pe care ai facut-o si prietena ta care se pare ca o cunosti atat de bine, crezi ca varianta ei e cea corecta?
    varianta lui ai ascultat-o?
    stii totul despre el datorita ei. da pe el nu-l cunosti cu adevarat. pentru ca daca ai sta tu cu el sa povestesti poate ti-ai schimba parerea despre prietena ta sau poate ca nu. da hai sa nu facem presupuneri inutile. poate ca daca ai iesii in oras cu el te-ai indragostii si tu de el daca nu l-ai judeca asa de mult. si sa nu imi spui ca prietena ta e usa de biserica. si totusi nu inteleg ce cauti tu in povestea asta de dragoste care nu e a ta.

    • Anca says:

      Cred că toți avem prieteni pe care ii supunem “torturii” de ai folosi pe post de jurnal. Doar că, exact cum ai zis si tu, când suntem a treia persoana, știm doar ceea ce vine dintr-o parte. Îmi place cum ai zis: “poate ca daca ai iesii in oras cu el te-ai indragostii”, dar asta daca ai putea să faci abstractie de ceea ce stii deja.
      Oricum Adia, o să dau link-ul spre articolul acesta și altora să-l citească.

    • Elfa says:

      Sunt de acord cu olimpiu. Am trecut prin ceea ce ai scris, Adia, ca a 3-a persoana ce l-a cunoscut pe el doar din descrierile ei. S-au certat, am fost acolo.. langa ea. S-au impacat, am fost tot acolo. S-au certat din nou.. eu, in the same place. Si tot asa. Am ajuns sa nu-l mai pot vedea in fata ochilor. Si ghici..? Acum se casatoresc! Prietena mea cea mai buna cu un tip pe care nu-l (mai) suport.
      Eu le-am spus asta amandorura. A urmat o perioada tensionata intre noi, dupa care eu si el ne acceptam reciproc doar pt ea.
      Culmea culmilor.. le voi fi nasa. Si nu stiu cum sa procedez ca sa fiu numai nasa ei :). Imi iubesc prietena si sunt fericita pt fericirea ei.. dar as da orice ca sa nu se marite cu tipul ala. In ziua nuntii cu un ochi voi rade si cu celalalt voi plange.
      Nu am sa mai traiesc NICIODATA o relatie care nu e a mea. Si nu voi mai judeca niciodata un om prin ochii altei persoane. Am gresit.
      Mi-a fost invatatura de minte.

  12. Ionel says:

    Chestia cu a treia persoana in relatie ma face ma sperie putin. Atunci cand partenerul nu iti este suficient in relatie, atunci relatia nu isi are rostul. Pacat cine trebuie sa vada, nu vede asta.

    Cat despre prietenul care sta intre doua persoane care fac un cuplu… deseori se alege doar cu gunoiul si cu farasul. Cei doi se impaca, iar tie iti ramane sa aduni mizeria…

  13. Adia says:

    asa cum era de asteptat, fetele au inteles, baietii nu.

  14. Mona says:

    O, stai că mi-am mai amintit ceva!
    Odată când am asistat o vreme îndelungată la o relaţie foarte ciudată mi-a venit mie ideea genială să discut cu ambele părţi. Mă gândeam că sunt lucruri care se rezolvă cu un pic de comunicare.
    După ce că relaţia a rămas mai departe plină cu minciuni şi ascunzişuri ca înainte (de partea cu înşelările nici nu mai intru în detaliu) ghici cine a fost persoana pe care şi-au vărsat nădufu. Asta apropo de ce zicea Ionel mai sus cu adunatul mizeriei.
    A… şi persoanele fac parte şi din familie. Deci m-am simţit mai datoare să îi ajut să-şi rezolve problemele.
    Au trecut 3 ani… and now it’s the same s*it between them.
    Partea comică: din când în când parcă îşi amintesc că intenţiile mele au fost bune şi încearcă să mă mai aţâţe la discuţiile de genu acela. Pot aştepta mult şi bine că m-am învăţat minte cu cine am de a face. Cu oarecare jenă trebuie să spun cu o voce micuţă că îi evit 🙂

  15. Alex`andra says:

    sa fii colacu` cuiva care nu prea vrea sa vada`n tine acel adevarat prieten e destul de aiurea. nu mi`a placut deloc. de ce ?! well, sa zicem pt ca bunele mele intentii au fost interpretate total eronat si, cum era de asteptat, la final, tot eu am iesit personaju` negativ, ca si cum eu as fi avut ceva cu acel X, nu ca ea, prietena, era o tuta cu ochii dupa cai verzi pe pereti.
    numa ca , na, prietenu` e tot prieten, asa ca ramai acelasi “colac” si dupa maaaarea si dramatica lor despartire.

  16. ReFuZaKe says:

    Frumos spus, chiar frumos spus, tipu e ca un mecanic dat dracu, murdăreşte intenţionat ca să arate cât este de “bun” că ştie că cineva curaţă hainele.

    După cuvintele care le-ai spus îmi imaginez că deja le-ai spus în faţa lui asta, şi când el încearca să zică un prim cuvânt după ce ai spus tot ce ai scris mai sus, mai îmi imaginez un pumn bine plasat în gură, dacă nu poţi singură ceri ajutorul şi cred că ne găsim câtiva să te ajutăm !

    Succes.

  17. Laura says:

    Wau! Bine zis… asa e. Il cunosc extrem de bine pe prietenul prietenei mele. Si nici nu constientizasem asta! 🙂

  18. Hubba Bubba says:

    Inca o data, un articol teribil de bun… Inca n-am fost nevoita sa strang gunoaiele lasate de altii, sper sa fie departe de mine si prietenele mele momentul asta… Dar stiu cum e sa inghiti oameni pe care nu-i placi de dragul prietenelor.

  19. Alexandru Marinescu says:

    Bă eu nu înțeleg o chestie … nu e mai ușor pentru prietena ta să își spele rufele în relația în care se află decât să se lamenteze în înghețată și filme horror? Cine e mai devină, un “mecanic dat dracu'” care persistă în greșelile lui sau cea care acceptă starea de fapt fără să facă o schimbare.

    Din punctul meu de vedere, prietena ta merită fiecare gram de grăsime pe care l-a pus pe ea pentru că a mâncat înghețată din cauza certurilor prietenului ei. E vina ei că nu vrea să comunice și să remedieze situația, e vina ei că acceptă o eventuală situație din care alege să nu iasă. Nu e legată cu nimic de bărbatul din viața ei și are libertatea să aleagă ceva ce nu i-ar provoca atâtea probleme și nopți nedormite.

    Ce nu înțeleg de ce întotdeauna încercăm să dăm vina pe alții? Nu e mai ușor să dăm vina pe noi și să remediem situațiile în care ne aflăm. Cu ce e mai bună la sfârșitul zile după ce îndură anumite tratamente și alege să își înece amarul în zahăr.

    E mai ușor să schimbi oamenii decât să încerci să schimbi felul lor de a fi. Treaba aia cu dragostea … nu intru în polemici … dar e overrated.

    Cred în consecință că e mai înțelept să nu mai aruncăm vina pe bărbați, porcii de ei, și să se uite fiecare în curtea lui, să ne definim mai bine așteptările, dorințele și să acționăm în consecința. La sfârșitul zilei toată lumea va fi mai câștigată. Părerea mea.

Leave a Reply

