Destul să o faci o dată, ca să te creadă toţi profesionistă


Acum câteva luni mi-au fost pentru prima dată solicitate serviciile. Nici măcar pe bani, ci mergând pe principiul “că şi eu am avut grijă de tine”. Neprofitabil, ştiu, dar am acceptat pentru că mi s-a părut interesant şi m-am gândit că nu strică să exersez pentru viitor.

În prima zi m-am descurcat jalnic. J-A-L-N-I-C !

Adică….ce fel de babysitter îşi face copilul să arate aşa, doar hrănindu-l ?

Pe parcurs, a început să fie din ce în ce mai bine. Am învăţat cum să o schimb în timp util, nu într-o întreagă oră, ca prima dată, am descoperit cum să îi distrag atenţia, cum să o fac să râdă, cum să o opresc din plâns şi ce  să fac să adoară mai uşor.  Spre final, bebica mea era tot un rânjet când apăream în cadru şi din braţe de la taică-so se întindea spre mine.

Ei, pentru că m-am descurcat aşa de bine, nu doar am fost solicitată din nou, de altă proaspătă mămică, ci am şi trecut la nivelul următor, fără să-mi dau acordul în avans. Atunci când am acceptat să dădăcesc fetiţa de un an jumate a unei vecine, a omis în mod convenabil să îmi spună că trebuie să o duc la controlul medical.

Totul a fost bine şi frumos înainte să mergem. A stat cuminte chiar şi când am îmbrăcat-o şi n-a avut nici o obiecţie în priviinţa rochiţei de marinar pe care i-am ales-o. Când, însă, i-am băgat picioruşul în papuc, mai să crape inima în mine de cât de tare m-am speriat de ţipetele ei isterice şi de hohotele de plâns. I-am smuls papucul instantaneu. Nu-mi dădeam seama ce s-a întâmplat, că am fost foarte grijulie la întreaga operaţiune. I-am analizat picioruşul, să văd dacă-i umflat sau lovit…nu era. M-am uitat în papuc, să vad dacă era înăuntru ceva care să o fi jenat…nu era!

Disperată, legănând-o în braţe, o întrebam “Ce-i ? Te doare ceva? Spune-mi ce te doare.” Ea repeta printre suspine “nu nu nu nu….” . Când s-a calmat în cele din urmă, am încercat din nou să o încalţ. Ea mi-a luat pantofiorul din mână şi s-a folosit de toată puterea ei de bebeluş ca să-l arunce vreo jumătate de metru mai încolo. A deschis apoi dulapul cu papuci şi s-a chinuit să extragă o pereche de adidaşi roz, cu talpa dezlipită  pe sfert. Oricât  am încercat să o fac o renunţe la ei, oricare altă pereche i-am oferit şi în orice fel i-am explicat, n-a făcut decât să  ţipe. În cele din urmă, exasperată, am cedat. Asta e, nu-i ca şi cum o să o port prin bălţi.

La spital, în sala de aşteptare, mămicile prezente mă priveau dezaprobator. Le vedeam cu coada ochiului, analizându-ne pe amândouă, şi expresia de pe faţa lor zicea ceva de genul “bine că te-ai machiat în loc să vezi în ce hal ţi-e copilul.” O parte din mine era tentată să le explice, cealaltă parte se umplea de nervi. Cum binele învinge doar în basme, m-am hotărât să le înfrunt privirea şi când m-am întors spre ele, am surprins-o pe una ce a poposit pe picioruşele lui Patri. Femeia, simţindu-se cu mâţa în sac, se piţigăieşte, încercând să o dreagă :

– Tu fetiţă tu…te-a certat mami că ţi-ai rupt papucaşii ?

– Nu, se sfătoşi Patri de lângă mine.

Atunci, renuntând la tonul de soprană, mă întreabă cu falsă amabilitate:

– Cum a reuşit ? Copiii ăştia toată ziua se împiedică…

Înainte să-i răspund, am făcut un balon albastru, de Hubba Bubba, apoi, ridicând din umeri :

– Cu timpul…

This entry was posted in Râzi cu mine and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

20 Responses to Destul să o faci o dată, ca să te creadă toţi profesionistă

  1. Papucasii ?

    Bai femeile cu plod capata in mintea lor asa, ca un fel de licenta, sau ma rog, o licentuta, sa maltrateze limba, ma rog, limbuta, romana, adica romanuca.

    • Adia says:

      de fapt, am invatat la psihologia varstelor ca bebelusii-s mult mai receptivi la felul asta de limbaj (denumit “motheresse”), decat daca i-ai vorbi calm si calculat, ca unui om mare. bine, ma refer la tonul pitzigaiat si lingusitor pe care il folosesc, ca ei oricum nu stiu nici ce-i ala papuc nici ce-i ala papucas.
      acuma, nu zic ca toate mamele stiu chestia, ca nu am citit carti de parenting sa vad daca scrie acolo, asa ca tonul nu pot sa-l argumentez.
      cat despre diminutive… eu stiu? probabil le folosesc din instinct cand ii vad pe ei asa de mici 🙂

  2. spidermonkey93 says:

    doamneeee…:)) eu n-as sta cu copii nici sa ma impusti…
    e bn ca ai reusit sa stai atat))

  3. Xerxes says:

    :)))) zici ca i-ai facut masca de hidratare a tenului… :)))))))

  4. Ruxi says:

    Nici nu vreau sa ma gandesc la ce ma asteapta. Fii-mea deja face figuri cand o schimb. Si inca nu vorbeste. mai incolo nu stiu cum o fi.

  5. foarte dulce povestirea. Când o să îți vină rândul sunt sigur că tu ai să fi o mămica excelentă.

    • Adia says:

      multumesc, sa speram 🙂 vreau sa fiu o mama de-aia de ii invidiaza toti puradeii pe ai mei pentru mine si pt care isi fac cruce cu limba in cerul gurii celelalte mame “doamne…femeia aia nu-i normala, iti zic..”
      :))

  6. O treaba imi place mult! Femeile sunt hotarate inca de la nastere in ceea ce priveste papucii!!! Hihihi

  7. Alex`andra says:

    cred ca guma aia albastra a fost cea mai convingatoare :))

  8. Zamfir POP says:

    Învăţaţi, învăţaţi, învăţaţi, … că prinde bine!
    Acum, mai trebuie să prinzi cu arcanu’ un prinţ!
    Spor la succesuri!

  9. Melicovici says:

    O poveste foarte interesanta. Cu adevarat iti va folosi pe viitor. Mi-a placut mult postarea.
    Adrian.

  10. leusor says:

    Eu din astea fac zilnic.Nu trebuie sa te stresezi.

  11. Pavel says:

    Deci, sa stai cu niste juniori de cateva luni e de-a dreptul exceptional. Stiu, sunt baiat, dar sa-i vezi cum rad, cum plang, cum nu-i intelegi e fascinant… Si totusi, am refuzat sa-i schimb 😛

  12. Faina fotografia.. Nu-ti mai ramane decat sa faci si tu copii ca ce sa faci, stii deja.. 😉

  13. Leusor says:

    Sa vezi dimineata ce ii fac lui tati.

  14. firstname008 says:

    bine ca nu-l ace sa arate asa… in urma altor acctiuni!!!
    ma refer la bebelusul proaspat hranit 😉

Leave a Reply

